Berita

‘GELEK MAUT’ THE GADYS DALAM GELEK JAMBU

 

KUALA LUMPUR, 12 SEPTEMBER 2022 – Empat wanita hebat ini, dikenali secara kolektif sebagai The Gadys, memulakan karier nyanyian mereka dengan mengeluarkan single raya Gadys Raya, yang bertepatan dengan perayaan Hari Raya Aidilfitri sebelum ini.

Mereka menaruh harapan tinggi untuk cemerlang dalam dunia muzik setanding dengan ‘kumpulan wanita’ masa kini dan dianggotai oleh Nelissa Nizam, Aznie Azmi, Ayunie Rizal, dan Faa Zaini. Sememangnya, organisasi baharu ini, kerjasama antara Universal Music Malaysia dan Valient Music, yakin dengan potensi karya yang dihasilkan.

Buktinya, mereka yang mempunyai lebih 200,000 pengikut dan mendapat lebih 2.8 juta tanda suka di TikTok cukup untuk memperkenalkan lagi nama The Gadys.

Enggan menunggu lama, The Gadys muncul dengan single GELEK JAMBU yang menggabungkan eleman reggaeton, rock dan tradisional.

Nelissa Nizam yang mewakili The Gadys berkata, lagu GELEK JAMBU adalah karya yang unik, segar dan dan sesuai untuk pasaran muzik semasa sekali gus bakal menarik perhatian pengguna laman sosial terutama di TikTok.

“Lagu GELEK JAMBU ini sangat ‘fun’, ‘cheeky’ dan ‘mess’ sebab ada pelbagai stail. Ada ‘cute’, reggaeton, rock dan tradisional sebagai muzik latar.

“Lagu ini mengisahkan mengenai bagaimana The Gadys bersikap sambil lewa dalam perhubungan. Jika tak suka dengan cara pasangan tu, jika ia toxic, buang jauh-jauh dan berseronok dengan orang lain yang penting iaitu rakan kita, The Gadys,” katanya.

Menurut Aznie Azmi, proses rakaman lagu GELEK JAMBU banyak dibantu oleh Mage dan Glowrush.

“The Gadys bukan hanya menyanyi biasa, tetapi kita menyanyi dengan karakter dan emosi daripada setiap lirik yang dinyanyikan. Sehingga waktu saya kena nyanyi bahagian saya, Glowrush suruh pegang gitar seolah ‘rockstar’, pegang beg dan cawan seolah perempuan yang jual mahal.

“Dalam erti kata lain, proses rakaman sangat seronok walaupun diulang banyak kali. Namun, kami dapat menunjukkan dan memberikan yang terbaik dengan bantuan Glowrush dan Adib,” katanya.

Bagi Ayunie Rizal pula, bukan sahaja proses rakaman yang seronok, tapi penggambaran video muzik (MV) juga membuatkan masing-masing tidak sabar untuk menunjukkan hasilnya kepada peminat.

“Proses rakaman MV sangat seronok. Sebab sepanjang proses menyiapkan lagu GELEK JAMBU ini dari proses penghasilan lagu hingga rakaman MV selesai semuanya berjalan lancar dan dibuat dalam suasana yang menyeronokkan.

“Kami menjalani penggambaran selama 24 jam, tapi jam 5 pagi pun kami masih bertenaga untuk meneruskan penggambaran dalam menghasilkan MV GELEK JAMBU. Pihak produksi juga memberi aura dan semangat yang baik. Kami sukakan semua set, ‘fee’, ‘look’ dan visual untuk MV ini,” katanya.

Sementara itu, Faa Zaini mengakui The Gadys seronok dapat bekerjasama dengan semua individu yang profesional hingga menghasilkan karya yang berkualiti.

“Pengalaman bekerja semasa proses rakaman Mage, Glowrush sangat lah seronok dan mereka membuat The Gadys berpuas hati dengan hasil yang hebat. Selain itu juga, Sofia Sabri juga terbabit membentuk tarian GELEK JAMBU ini.

“Kelas tarian kami akan dibuat dua hingga tiga kali seminggu. Banyak perkara baru yang kami belajar semasa dalam kelas menari dengan Sofia. Kami dapat merasakan yang kami ada peningkatan dari hari ke hari. Semasa penggambaran MV pula, semua kru sangat memberikan sokongan yang membuatkan kami tak mengeluh dan mudah putus asa,” katanya.

Dalam masa sama, Nelissa Nizam berkata, The Gadys akur apabila turut berdepan cabaran sepanjang menyiapkan lagu dan MV GELEK JAMBU.

“Cabaran paling utama The Gadys adalah masa kerana kami juga terbabit dalam bidang lakonan. Namun, jadual penggambaran yang sangat padat tidak menghalang kami untuk menyiapkan MV GELEK JAMBU.

“Ada yang tidak tidur, habis ‘shooting’ MV jam 5 pagi dan terus ke lokasi penggambaran drama pada jam 8 pagi. Ada yang mandi di set penggambaran pun ada. Itu belum lagi latihan menari sampai jam 2 pagi, tetapi Alhamdulillah, semua ujian dapat kami tempuhi dengan baik kerana rasa sayang terhadap satu sama lain di antara pasukan dan semangat yang tidak pernah jatuh,” katanya.

Menerusi single GELEK JAMBU ini, The Gadys berharap lagu ini dapat membuat semua pendengar terhibur dan turut bergoyang, gelek dan melompat keriangan.

“Lagu ini dapat memberi senyuman, gelak tawa dan meningkatkan ‘mood’ untuk semua orang. The Gadys juga berharap, walaupun lagu ini ada selit sedikit ‘Indonesian ad-lip’, semoga semua dapat ‘enjoy’ walau di mana jua anda berada,” kata mereka.

GELEK JAMBU kini boleh didapati di semua platform penstriman digital seperti Spotify, Apple Music, Joox, KKBOX, Deezer dan YouTube Music manakala muzik videonya pula boleh ditonton di saluran YouTube The Gadys sejak 9 September 2022 yang lalu.

Tonton muzik video GELEK JAMBU di sini: https://youtu.be/pjA5mQSgRTg

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button